HANDELSBETINGELSER

(Gældende pr. 01.01.2019)

GENERELLE OPLYSNINGER

Leather Store
CVR. nr. 32349064
Strandgade 38 A

1401 KBH K
E-mail: 
info@leatherstore.dk
Tlf.: +45 53631379

Vi forbeholder os retten til at ændre disse handelsbetingelser fra tid til anden, uden at varsle det. De handelsbetingelser der gælder for dit køb, at de handelsbetingelser som foreligger på tidspunktet for din bestilling.

Selvom vi gør vores bedste for at sikre informationen på webshoppen er korrekt, kan vi ikke holdes ansvarlige for en eventuel fejlagtig prissætning, trykfejl eller stavefejl på webshoppen. 

FRAGT

Dine varer vil, under normale omstændigheder, blive afsendt samme hverdag eller hverdagen efter, vi har modtaget din bestilling og du har modtaget en ordrebekræftelse.

I forbindelse med spidsbelastede perioder, så som fars dag, Black Friday og julen, kan leveringstiden blive forlænget med et par hverdage.

Vi benytter os af firmaet Shipmondo, som benytter GLS, Postnord, DHL, DAO365, Bring og danske fragtmænd, som normalvis leverer dagen efter afsendelse fra os. Du vælger selv forsendelse ved check ud, og her kan du se og vælge pris og leveringssted. Ofte er det billigere at hente i en kiosk tæt på, og her kan forsendelse på en nøglering være helt ned på 12 kr.

Ved køb for minimum 499,- leveres der fragtfrit i Danmark. 

Sørg altid for at tjekke din emailadresse og leveringsadresse inden du godkender ordren. Oplyser du en forkert adresse, risikerer vi at Shipmondo opkræver et gebyr på 95,- for omadressering. I tilfælde hvor Shipmondo opkræver omadresseringsgebyr på grund af forkert udfyldt adresse, vil vi videresende kravet til dig. 

Ved højtider (jul, mors dag og fars dag) oplyser vi på vores forside, hvornår vi senest skal modtage din bestilling, for at den når frem i tide.
Når vi oplyser en deadline, forholder vi os til de leveringstider, som Shipmondo oplyser.
Vi kan naturligvis ikke garanterer at Shipmondo overholder deres leveringstider, men vi garanterer at vi sender din bestilling, så den når frem i tide, forudsat GLS og PostNord overholder leveringstiderne. 

FRAGT TIL UDLANDET

Ønskes en ordre sendt til udlandet kan dette aftales via mail.

RETURRET

Du har 30 dages fuld returret, hvis du fortryder dit køb. Returretten omfatter dog ikke produkter med personlig tekst påtrykt og produkter lavet på specialmål.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare(r).

Du skal inden 30 dage fra modtagelsen give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan orientere os omkring dette ved at skrive til info@leatherstore.dk. I din henvendelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, og ønsker du efterfølgende alligevel at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på,  at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er udført.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
LeatherStore, Strandgade 38 A, 1401 KBH K

Ved returneringen bedes du medsende en kopi af ordrebekræftelsen.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Ved returnering af en vare bærer du risikoen for varen, indtil vi modtager denne. Forsvinder varen eller bliver den beskadiget under returforsendelsen til Leather Store, hæfter du for varen.

VARENS STAND

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at få hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

TILBAGEBETALING

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan  tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

REKLAMATION

Købelovens regler gælder, når du handler hos Leather Store og du har derfor 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes retur til:
LeatherStore
Strandgade 38 A
1401 Kbh K

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav, pakke uden omdeling eller lignende. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

BETALING

Hos LeatherStore kan du betale med Dankort, Visa Dankort, Visa Elektron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express. 

Der bliver reserveret et beløb svarende til værdien på din ordre i forbindelse med din bestilling. Din betaling hæves først, når varen sendes afsted fra vores værksted.

PERSONDATA

For at kunne handle på LeatherStore.dk skal vi bruge følgende oplysninger om dig:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • Email-adresse

Ovenstående oplysninger bliver gemt, sammen med oplysninger om hvilke varer du har købt. Vi gemmer oplysningerne i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Du kan læse mere om vores privatlivspolitik her.

Har du spørgsmål eller ændringer til din registrering, så kontakt os på info@leatherstore.dk

KLAGE

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@leatherstore.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

SIKKERHED

Flere af LeatherStores produkter indeholder snore eller små dele, som kan være farlige for mindre børn. Produkterne er derfor, undtaget vores suttesnore, ikke egnede til mindre børn, da de kan få snore rundt om halsen, eller små dele galt i halsen. 

LÆDER

Vi bruger kun ægte læder, som stammer fra dyr. Læderet udvælges med stor omhu, men da læder er et naturligt materiale kan farve og udseende variere. Ligeledes vil læderet ændre sig (patinere) over tid. Du kan selv pleje din læderprodukter med læderfedt eller læderolie, for at beskytte det og forlænge produktets levetid.